Det finns två sätt som du byta lösenord på, beroende på om du kan ditt nuvarande lösenord eller inte. Om ingen av alternativen fungerar kan du höra av dig till IT-helpdesk.
Byt lösenord här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Återställ ditt lösenord här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Observera att det här alternativet bara fungerar om du har registrerat ett telefonnummer eller en annan e-postadress Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (inte @varmdo.se) till ditt konto.
Om du inte har gjort det, rekommenderar vi att du gör det när du har lyckats logga in på intranätet.
Lösenord måste innehålla minst en stor och en liten bokstav, en siffra och/eller specialtecken. Lösenord måste vara minst 8 tecken och får inte innehålla åäö. Du får inte använda samma lösenord inom ett år.
På telefonen kommer Outlook-appen att visa en "Logga in" - ruta längst ner på skärmen, där du får logga in med någon typ av tvåstegsfaktor. Du kan även behöva logga in igen på system där du vanligtvis kommer in automatiskt, som exempelvis Wifi, Outlook på datorn och Teams.
Om du har en personlig Värmdö-dator och byter lösenord från externt nätverk så märker datorn inte det. I så fall behöver du koppla upp dig med Värmdö VPN och därefter låsa datorn (Windows-knappen + L), så synkas lösenordet till datorn.
Om du inte lyckas byta lösenord på egen hand är du välkommen att kontakta IT-enheten.
IT-enheten
itsupport@varmdo.se
08-570 485 00